Через обвал Шулявського моста звільнено керівників, які відповідали за транспортну політику міста загалом і в окремому районі. При цьому лишилася непокараною безпосередньо відповідальна за цей об’єкт комунальна корпорація «Киїавтодор», яка де-факто реалізує політику розвитку міської мобільності в столиці.

Нова транспортна політика Києва. Якщо вакансію займуть політики, які мислять в категоріях латання ям, а не розвитком швидкої та комфортної для всіх інфраструктури, то разом з Шулявським мостом у Києві обвалиться розрекламована нова транспортна політика. Для її реалізації, яка поки що існує лише в планах, новий транспортний топ-менеджер Києва має втілювати в життя уже розроблені проекти:

  • транспортна революція в проекті Стратегії розвитку Києва до 2025 року: транспортний блок у стратегії Києва акцентує увагу не на пересуванні транспортних засобів, а на можливості для пересування людей та вантажів у межах міста;
  • системний розвиток громадського транспорту: без ефективного громадського транспорту Києву ніколи не вирішити своїх транспортних проблем;
  • якісний ремонт вулиць, зручних для всіх користувачів: капітальний ремонт вулиць — це шанс зробити вулиці Києва зручними для всіх учасників руху, а не лише автомобілів; поки що Київ не скористався цим шансом;
  • втілення велоконцепції Києва в життя та будівництво якісної веломережі: створення якісної велоінфраструктури з урахуванням вимог усіх учасників дорожнього руху важливе, бо вигідне киянам і необхідне міській адміністрації, щоб досягти поставленої мети.

Гальмування реформи. Втілення нової транспортної політики поки що гальмується тими, хто мав би бути її виконавцями. Скандальний ремонт Південного мосту — свіжий, але не єдиний приклад цього. Ремонти столичних доріг і вулиць, зроблені КК «Київавтодор» 2016 року не витримують жодної критики. Вони відтворюють проекти 10-20-річної давнини: «недопонижені» бордюри в місцях наземних пішохідних переходів, небажання робити самі наземні переходи і т.д. Комунальна корпорація «Київавтодор» і далі будує радянське агресивне місто. Робить це вперто і мовчки, ігноруючи суспільний запит жителів Києва на безбар’єрне місто, доступне для всіх городян та імітуючи діалог з громадськими організаціями. Якщо нові кадрові зміни в КМДА не будуть дорівнювати новим принципам роботи, то Київ ризикує розплатитися не лише черговим мостом. Столиця України втратить шанс стати одного дня містом для людей.

Громадські організації, які займаються міськими питаннями і представляють інтереси жителів Києва, вимагають від мера Києва та КМДА:

  1. реалізації анонсованої нової транспортної політики столиці;
  2. призначення на відповідальні посади (зокрема, посаду заступника голови КМДА з питань транспорту) професійних топ-менеджерів, що будуть послідовно реалізовувати нову транспортну політику;
  3. звільнити Олександра Густєлєва з посади директора КК «Київавтодор», як безпосереднього відповідального за стан Шулявського шляхопроводу.

 

Асоціація велосипедистів Києва
Аналітичний центр CEDOS
ГО «Urban куратори»
ГО «Місто-сад»
ГО «Микільська Слобідка»
ГО «МІСТ»
Національний екологічний центр України
ГО «Українська молодіжна кліматична асоціація»
ІЗОЛЯЦІЯ. Платформа культурних ініціатив
Хмарочос. Київський міський журнал
Urban Inst.
ГО Поруч
ГО «Підмога.інфо»
ГО «Парк Наталка»
Врятуй Жовтень

Поділитися текстом