Місто: Київ

Напрям діяльності: Мистецтво та культура

Рік заснування: 2008

Веб-сайт: http://www.gggg.org.ua/

Facebook: https://www.facebook.com/garagegangngo

«Ґараж Ґенґ» – організація, яка пройшла шлях від квартирних виставок до реалізації новаторських моделей фінансування соціальних ініціатив.

«Ґараж Ґенґ» – це шість років експериментів у громадській діяльності, публічному просторі та онлайн-медіа.

Ми запустили «Ґараж Ґенґ» у 2008 році. Україна і світ тоді переживали економічну кризу. В листопаді лідери G20 зібралися вирішувати долю всього світу без участі представників інших країн. Ми вирішили протестувати проти традиційної економіки і капіталізму. Протест тривав лише один день. А вже наступного дня ми почали діяти.

Насамперед ми створили інтернет-платформу «Велика Ідея» – акумулятор ідей оновлення суспільних відносин від творчих класів та активістських груп. Ми досліджували саме поняття «ідей» як потенційну фазу народження дій і зрештою суспільних перетворень.

У пошуках інноваційних ідей розвитку міст ми розпочали програму міських інтервенцій за участю різноманітних стейкхолдерів. На площах міст ми організовували комунікаційні платформи. У 2010 році з такими платформами ми здійснили тур містами України, проїхавши понад 10 тис. км, а в 2012 році – селами Криму.
«Велика Ідея» тим часом досліджувала нові акценти відповідальної журналістики, пропонуючи українським ЗМІ писати не лише про політику та корупційні скандали, але й про молодих українських підприємців, винахідників, культурних діячів.

Співпрацюючи із громадами міст і сіл, ми розуміли, що формула соціальних перетворень лежить у площині колективної діяльності і взаємодії. Водночас ми активно досліджували альтернативні економічні інструменти на кшталт проекту «Sunday Борщ», що залучав спільноти до самостійного фінансування своїх проектів.

Прямим наслідком цих спроб став запуск на «Великій Ідеї» Спільнокошту – механізму колективного фінансування проектів. Спільнокошт зосередився не на абстрактних ідеях порятунку світу, а на конкретних проектах соціальних інновацій. За два роки існування Спільнокошту 10 тисяч доброчинців перерахували на ініціативи своїх співгромадян понад 2,5 млн грн.

Сьогодні, попри нові економічні та соціальні виклики, ми продовжуємо тримати курс на пошук нових нетрадиційних форм економічної взаємодії, соціального дизайну та розвитку особистостей.

Спільнокошт ставить собі за мету проникати в регіони України й освоювати нові галузі, зокрема соціальний бізнес, енергетичні винаходи, програми розвитку міст. А «Ґараж Ґенґ» через деякий час планує обрати форму відповідального підприємства, щоб незалежно та рішуче сприяти новим соціальним перетворенням.