21 червня 2016 року в приміщенні Київради відбувся круглий стіл з впровадження бюджету участі (що це таке, читайте тут) у Києві, організований Інститутом бюджету та соціально-економічних досліджень (ІБСЕД) в рамках проекту USAID «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи» (ЗМФІ-ІІ).

ІБСЕД має меморандум з міським головою про запровадження в Києві бюджету участі. Планується, що він буде втілений вже у цьому році: у такий спосіб буде розподілятися частина коштів бюджету міста на 2017 рік.

Пропозиція для Києва

Олена Нижник з ІБСЕД:

Ми розробили пакет документів, які прийматимуться Київрадою: положення про бюджет участі з додатками та рішення про затвердження параметрів бюджету участі.

Цього року інформаційна кампанія фінансуватиметься USAID, у наступні роки — як вирішить Київрада.

Хочемо забезпечити прозорість і довіру до бюджету участі через максимальне переведення всіх процедур в онлайн. Платформу для цього закінчує розробляти SocialBoost.

Скільки коштів буде передбачено на бюджет участі, чи буде бюджет участі лише на рівні всього міста, чи також на рівні районів, остаточні терміни і вимоги до проектів — вирішуватиме міська рада.

Пропонуємо визначити відповідальний орган КМДА, який адміністрауватиме проект; обрати комісії з питань бюджету участі (які паритетно складатимуться з чиновників, депутатів та громади); а також відкрити, наприклад, в кожному районі, пункти супроводу бюджету участі, куди можна буде подати проекти, проголосувати там, отримати консультації або іншу допомогу.

Взяти участь зможуть не обов’язково прописані, а й негромадяни, особи, які мають посвідчення, що мешкають в Києві. Ніхто, крім автора, не зможе вносити зміни в проект.

Для проектів ОСББ пропонуємо співфінансування.

В’ячеслав Зубенко, генеральний директор ІБСЕД:

Перевіряти проекти на моральність не будемо, лише на відповідність законодавству України.

Просимо всіх небайдужих надсидати свої відгуки, зауваження та пропозиції за адресою 04070, Київ, вулиця Борисоглібська 15-В, 2 поверх або за телефонами (044) 353-58-68, 492-97-80, 492-97-81 та факсом (044) 492-97-83.

Досвід Черкас

Роман Жовнір з Черкаської міської ради, яка минулого року однією з перших в Україні запровадила учасницьке бюджетування:

У Черкасах програма прийнята на 5 років, щороку громадський бюджет становить 5 мільйонів гривень. Подавати проекти можуть не бюджетні установи, не громадські організації, а просто громадяни України. Ніяких обмежень для проектів не було. Деякі громадські організації думали, що учасницький бюджет — це щось типу грантів, які готівкою чи на картку передадуть їм на реалізацію проектів-переможців. Насправді, ініціатори проектів-переможців не виграють грошей, натомість їхні проекти за бюджетні кошти реалізовують відповідні структурні підрозділи міської ради.

Голосувати за проекти могли люди з черкаською пропискою або переселенці, які не мають права участі у місцевих виборах, але у такий спосіб змогли хоч якось взяти участь у житті громади. Ідентифікація відбувалася за bank-ID або паспортом.

Частину проектів стосувалася комунальних закладів, через що потім були нарікання на використання адмінресурсу. Цього року вводимо можливість підтримувати під час голосування до 4 проектів, щоб уникнути таких спотворень. Також запроваджуємо параметр «загальна доступність жителів до проеку», щоб перемагали ті, користь від яких матиме якнайбільша кількість людей.

Інший недолік — змазана інформаційна кампанія через брак часу. Минулого року промо-кампанію фінансувала фудація ПАУСІ, ініціатор запровадження громадського бюджету в Черкасах, цього року кошти заклали у міському бюджеті. Хочемо друкувати рекламу на звороті комунальних платіжок, але комунальні підприємства пручаються, бо за комерційну рекламу вони отримують гроші, а соціальну зобов’язані розміщувати безкоштовно. В ідеалі, для такого міста, як Черкаси, потрібно 2-3 місяці на рекламну кампанію. Відсутність часу була, власне, найбільшим обмеженням — впроваджувати бюджет участі у місті почали лише в серпні.

Хочемо збільшити кількість офлайн-пунктів для голосувань в рамках громадського бюджету. Також поділимо проекти на великі і малі, бо минулого року великі інфраструктурні проекти задавили малі соціальні, які мали менше шансів перемогти у загальному конкурсі.

Треба збільшувати терміни розгляду проектів департаментами міської ради для їх детального пропрацювання спеціалістами перед винесенням на голосування, щоб потім не було несподіванок на етапі реалізації.

Ми хочемо стати кращими і потребуємо вашої думки.
Будь ласка, заповніть коротку анкету (гугл форма), це займе не більше 3 хвилин.
Дякуємо за співпрацю!

Поділитися текстом

Facebook Twitter

Коментарі