Міста, мешканці яких фізично активні, мають велику перевагу над суперниками з більш сидячим способом життя: у них не лише здоровіше населення, а й краща економічна продуктивність, вища вартість майна та покращена успішність у школі.

У дедалі більш глобалізованому, конкурентному та мобільному світі міста мають економічний імператив сприяти ході пішки, їзді на велосипеді та громадському транспорті, а також збільшувати площі зелених зон і обмежувати використання автомобілів, згідно зі звітом Каліфорнійського університету.

У цій науковій розвідці було розглянуто більш ніж 500 досліджень із 17 країн з метою виробити загальну картину впливу зростання фізичної активності на місто. Вона виявила, зокрема, що схеми сприяння ході пішки та їзді на велосипеді мали величезний вплив — наприклад, одне з досліджень у Великобританії виявило, що місцева торгівля може зрости на до 40% у районах, де більше людей ходять пішки.

У цілому, за висновками науковців, проекти зі сприяння ході пішки та їзді на велосипеді приносили в середньому 13 фунтів стерлінгів (20 доларів) економічного прибутку на кожен вкладений фунт (півтора долара).

До посилення економіки призводять різноманітні фактори, серед яких збільшення торгового обороту місцевих крамниць, менше заторів на дорогах та зниження забруднення довкілля. Більш активні працівники в середньому беруть на тиждень менше вихідних за рік. Крім того, це приносить величезну ширшу користь для здоров’я населення загалом.

За оцінками дослідження Кембриджського університету про вплив сидячого способу життя на здоров’я, опублікованого цього року, майже 700 тис. людей на рік можуть помирати в Європі через брак фізичних навантажень. А за оцінками в одній статті, яку також розглянула команда Каліфорнійського університету, інвестиції в схеми зі сприяння їзді на велосипеді в американському місті Портленд могли би зекономити 12 мільярдів доларів до 2040 року через краще здоров’я населення.

80-сторінкова стаття, яка узагальнює різні дослідження та пропонує лідерам міст ідеї про те, як зробити населення більш активним, виходить у світ перед конференцією на цю тему у Брістолі. Це англійське місто посилено сприяло активним способам пересування протягом останніх років і належить до дев’яти місць, які розглянуті в цьому звіті як приклади для наслідування для інших міст.

Чад Спун із підрозділу, що досліджує активний спосіб життя в Каліфорнійському університеті, висловив надію, що звіт «відкриє очі лідерів уряду на численні важливі переваги організації міст так, щоб вони підтримували активний спосіб життя». Він додав: «Конкурентоспроможність міста залежить від активності населення. Дослідження чітко говорить про це: воно демонструє, як активне місто може приносити високі прибутки при низьких інвестиціях».

У статті також перелічено низку інших переваг переходу до активного способу життя. Наприклад, згадано дослідження, яке показує, що на вулицях, на яких немає рядів припаркованих машин, коять значно менше злочинів; дослідження, згідно з яким активні учні схильні бути більш успішними у школах; а також дослідження, яке демонструє, що зростання фізичної активності покращує загальне психічне здоров’я та добробут.

Дослідники також пропонують низку способів, у які лідери міст можуть допомагати у цьому процесі — наприклад, забезпечувати більше парків та відкритого простору; забезпечувати велосипедні доріжки та схеми оренди велосипедів; а також сприяти тому, щоб діти жили ближче до своїх шкіл.

Статтю The Guardian переклала Роксолана Машкова 

Поділитися текстом

Facebook Twitter

Коментарі