Рівень забруднення повітря окремими речовинами у Києві перевищує граничнодопустимі концентрації удвічі. КМДА не повідомляє про будь-які заходи, спрямовані на зменшення забруднення.

Забруднення

Пік середньодобового забруднення спостерігався у вівторок, 17 січня. Так, концентрація діоксиду азоту (NO2) в повітрі на Бессарабській площі перевищувала граничнодопустимі концентрації майже учетверо, фармальдегіду (CH2O) — майже у 2,5 раза, оксиду вуглецю (CO2, чадний газ) — удвічі.

За підсумками замірів у середу, 18 січня, концентрація цих речовин впала приблизно на 10%, однак вона все ще перевищує граничнодопустимі концентрації у 1,8-3,5 раза.

Тут має бути галерея № 1

Центральна геофізична обсерваторія Українського гідрометцентру щодня вимірює у Києві вміст шкідливих речовин в атмосфері на 16 пунктах. Останні доступні на сайті лабораторії дані були зібрані 18 січня, а також ніч і ранок 19 січня.

Підвищене забруднення повітря та смог виникають через явище інверсії, коли приземний шар має нижчу температуру, ніж верхні шари. За таких умов вихлопні гази автомобілів та викиди теплових електростанцій накопичуються в приземному шарі і не можуть піднятися догори й розсіятися.

Боротьба з забрудненням

Київська міська державна адміністрація поки не повідомляє про будь-які заходи, спрямовані на зменшення забруднення.

Тим часом, міська влада Осло 17 січня заборонила використання автомобілів з дизельними двигунами через прогноз безвітряної погоди та підвищеної вологості, що може призвести до підвищення рівня забруднення повітря у місті вихлопними газами. Штраф за порушення цієї заборони становить 1500 крон (близько 162 євро).

Читайте також: Забруднення повітря: темна хмара бруду отруює міста світу

Протягом грудня-січня вже кілька європейських міст запроваджували безкоштовний проїзд у громадському транспорті для зменшення використання автомобілів та спричиненого ними забруднення. Двічі такі заходи мали місце у Варшаві, по одному разу у Кракові та Кельце (Польща), а також Парижі. «Ми закликаємо жителів залишити свої автомобілі вдома і використовувати систему громадського транспорту. Ми просимо їх не використовувати свої каміни,» — прокоментував це рішення заступник мерки Варшави Міхал Ольшевський.

Для порівняння, начальник Управління з питань надзвичайних ситуацій КМДА Роман Ткачук у коментарі Українській правді. Київ заявив про нереальність зменшення забруднення: «Подолати це явище можна лише шляхом зменшення викидів в атмосферу через зменшення використання індивідуальних авто та через зменшення кількості котелень, але це нереально для зимового періоду».

Для боротьби зі смогом потрібна стратегія зменшення рівня користування автомобілями, писав Mistosite ще минулого року під час смогу влітку. Тоді ми також організували широку дискусію за участю громадських активістів та експертів, представників КМДА та Центральної геофізичної обсерваторії, учасники якої прийшли до схожих висновків. Аналіз заходів, здійснюваних для боротьби зі смогом, проведений Аналітичним центром CEDOS влітку, ще тоді продемонстрував недостатність і неадекватність політики міської адміністрації.

Поділитися текстом